9 Kasım 2010 Salı

Dini ne olacak?

Bu sabah Nüfus müdürlüğüne gittim. Artık Bartu'nun nüfus cüzdanı ve TC Kimlik No'su da mevcut. Darısı Anna'nın başına.

Bu arada henüz bu hafta başlatılan bir uygulamaya da şahit olduk. Bebek kimliği de fotoğraflı olacak ve her altı ayda bir fotoğraf yenilenecek. Tabi ki böyle bir şey yok ama isteyen zaytung haberi olarak kullanabilir. :)

İşlemler yapılırken daha önceden hiç aklıma bile gelmeyen bir soru ile karşı karşıya kaldım. Memure "Dini ne olacak? Ne yazayım?" dedi... İçimden Budist demek geçti ama devlet dairesinde espri kaldıramazlar diye içimdeki sese kulak asmadım. Bir iki eee sesi içeren duraklamadan sonra da İslam dedim. Emin misin der gibi gözümün içine baktı, hemen atıldım; "yine de annesine bir soralım." Her ne kadar farklı milletlerden olsalar da ikisi de kadındı. Sanki eşimden gizli iş çeviriyormuşum gibi hissettirdi bana memure. Belki de ona hiç sormamışlardı. Anna'nın da onayını aldıktan sonra bütün işlemler kısa sürede tamamlandı ve Bartu resmen TC vatandaşı oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder