9 Aralık 2011 Cuma

ADUUUKET

Çocukluğumda izlediğim ve beni etkileyen çizgi filmleri yazmıştım. Şimdi sıra bugüne kadar oynamış olduğum ve etkilendiğim bilgisayar oyunlarını da yazacağım.

HEROES Of MIGHT & MAGIC Serisi
Kesinlikle birinci sıraya yazacağım ve en çok vakit harcadığım oyun bu. Farklı ırklarla bir harita üzerinde Dünya'ya hakim olma mücadelesi verilen oyun. Bugünlerde çok takip edemesem de altıncı oyunu çıkan serinin bence en iyisi üçüncüsü idi.


SENSIBLE SOCCER (Amiga 500)
Amiga 500. O da ne? diyecek Bartu, belki de. Commodore firmasının seksenli yılların ortasındaki çıkarttığı efsane oyun makinesiydi Amiga 500. Şimdilerde nasıl Fifa -PES kapışması varsa o zaman da Amigacılar için Kick-off ile Sensible Soccer için aynı şey söz konusuydu. Her pozisyonda tepkileri ile beni yerimden zıplatan spikeri ve koca kafalı oyuncuları ile Sensible'a gönül vermiştim. Özellikle İngiltere üçüncü liginden başlayan Kariyer mücadelesinde ilk sezonda Cardiff ile Manchester United'ı Lig Kupası finalinde yenmenin keyfine doyum olmazdı. :)


FIFA 99
Bu oyunda beni etkileyen kesin Ali Sami Yen'in stadının oluşu ve maç sırasındaki "Cim Bom Bom" tezahüratlarıydı. Fatih Terim ve talebeleri UEFA kupasını kaldırmadan önce Şampiyonlar Ligi'ni kazanmak da çok zevkliydi.

STREET FIGHTER Serisi
Farklı ülkelerden farklı stillerde dövüşçüler ve bitmek tükenmez bir dövüş turnuvası. Bu oyunla İstanbul'daki ilk alışveriş merkezi Galeria'nın içindeki Fame City'de tanışmıştım. Serinin ilk oyununda kırmızı saçlı bir dövüşçü ile oyuna başlıyordun. Serinin ikinci oyunu benim için tüm zamanlardaki en iyi dövüş oyunudur. Bu oyunda da yine oyuncular ikiye ayrılırdı. Ryu sevenler ve Ken sevenler. Her ikisi de aynı özelliklere sahipti ama karakterleri farklıydı. Ryu sorumluluk sahibi iken Ken ise daha gösteriş meraklısı ve disiplinsizdir.


Photobucket

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder